خط ویژه تماس با اتاق سرور
«اتاق سرور دات کام» پایگاه تخصصی طراحی و اجرای شبکه و زیرساخت مرکز داده ها


۶ روش برای داشتن رمز عبور امن تر

۶ روش برای داشتن رمز عبور امن تر
یک رمز عبور قوی به نگه‌داری امن‌تر اطلاعات و پول شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. هنگامی که رمزهای عبور شما ضعیف باشند، خود را در معرض خطر قرار داده‌اید و بدین طریق مواردی از جمله کارت اعتباری شما، می‌توانند توسط دیگران مورد استفاده قرار گیرند.
مطمئنا بسیاری از شما تاکنون در مورد روش‌هایی ساخت یک رمز عبور خوب مقالاتی خوانده‌اید که اساسا به شما توصیه می‌کنند طول رمز عبور را افزایش دهید، از ترکیب حروف، اعداد و سمبل‌ها استفاده کنید و از بکار گرفتن رمزهای عبور ساده و قابل حدس زدن خودداری کنید.
دکتر برد کلونتز، روانشناس مالی که با همکاری Chase قصد دارد به توسعه‌ی روش‌های جلوگیری از فعالیت‌های جعل هویت و اطلاعات کمک کند؛ می‌گوید:
بر اساس مصاحبه‌هایی که در خیابان با مردم انجام شده، این موضوع مشخص است که افراد معمولا در مورد روش‌های خلاقانه برای داشتن رمزهای عبور قوی صحبت نمی‌کنند یا نمی‌دانند در این زمینه باید چه کاری انجام دهند.
مایکل کانینگهام، مدیرعامل Chase می‌گوید:
    با همکاری یکدیگر می‌توانیم کمک کنیم افراد از حساب‌های کاربری خود محافظت کنند تا امنیت بیشتری برقرار شود. یکی از آسان‌ترین مراحلی که می‌توانید برای جلوگیری از لو رفتن رمز عبورتان انجام دهید، این است که پسوردهای قوی‌تری ایجاد کنید.
حال دقیقا باید در این مورد چه‌کاری انجام داد؟ در ادامه قصد داریم شما را با ۶ روش برای داشتن رمزهای عبور قوی‌تر آشنا سازیم. با اتاق سرور دات کام همراه باشید.

۱- از رمزهای عبور طولانی استفاده کنید
برای مدتی، رمزهای عبوری با طول ۶ تا ۸ کاراکتر کافی به نظر می‌رسید؛ اما حالا متخصصان توصیه می‌کنند که رمزهای عبوری به طول حداقل ۱۲ تا ۱۴ کاراکتر انتخاب کنیم تا بدین طریق اطمینان حاصل شود که رمز ما امنیت بیشتری دارد.
گِرِگ کلی مدیر ارشد فناوری در Vestige Digital Investigations می‌گوید:
    هرچه تعداد کاراکترهای رمز عبور بیشتر باشد، احتمال کرک شدن آن کمتر و کمتر خواهد شد.
هرچه تعداد کاراکترهای رمز عبور کمتر باشد، حدس زدن آن آسان‌تر خواهد بود؛ بخصوص برای هکرهایی که تکنولوژی‌های لازم را برای انجام این کار دارند. اما هنگامی که از پسوردهای طولانی و پیچیده استفاده می‌کنید، همان هکر با همان تکنولوژی‌ها، احتمالا نمی‌تواند رمزتان را حدس بزند و او نیز باید از فناوری‌هایی پیشرفته‌تر بهره ببرد.

۲- از رمزهای عبور آسان و قابل حدس زدن استفاده نکنید
رمزهای عبور ضعیفی نظیر ۱۲۳۴۵ و کلمه‌ی password همچنان از جمله رایج‌ترین رمزهای‌ عبوری هستند که بسیاری از کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.
همچنین از به‌کار گرفتن اطلاعاتی که هر کسی می‌تواند با یک جستجوی ساده در مورد شما در اینترنت پیدا کند، خودداری کنید؛ مواردی از جمله نام، تاریخ تولد، نام همسر، نام حیوان خانگی یا هر چیز دیگری که به‌راحتی توسط دیگران قابل‌ تشخیص و حدس زدن باشد. همچنین اطلاعاتی را که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اید؛ نباید در رمزهای عبور خود استفاده کنید.
این مورد به‌ خصوص در مورد انتخاب رمز عبور حساب بانکی شما بسیار اهمیت دارد.
کلونتز می‌گوید:
    جلوگیری از کلاه‌برداری در این شرایط باید با همکاری دارندگان حساب‌های بانکی و همین‌طور بانک‌ آن‌ها انجام شود...قربانی بودن در یک کلاه‌برداری مالی، می‌تواند یک تجربه‌ی بسیار نا‌خوشایند باشد. وقتی که می‌توان با رعایت کردن چند مورد ساده امنیت خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داد؛ چرا با انجام ندادن این کار خود را در معرض خطر قرار دهیم؟
password
پس بهتر است هنگام انتخاب رمزهای عبور کمی بیشتر وقت کرده و یک پسورد قوی انتخاب کنید تا از خطر هک شدن توسط دیگران در امان باشید. سعی کنید رمزی را برگزینید که فکر می‌کنید شخص دیگری نمی‌تواند آن را حدس بزند.

۳- از جملات استفاده کنید، نه کلمات
بسیاری از متخصصان می‌گویند اگر در انتخاب رمزهای عبور خود به‌جای استفاده از کلمات از جملات بهره ببریم؛ باعث خواهد شد تا امنیت آن افزایش یابد و درواقع در این حالت یک پسورد پیچیده را انتخاب کرده‌ایم.
Ali Kasztan مؤسس و مدیرعامل شرکت هوص سایبری Sixgill می‌گوید:
    جملات و نقل‌قول‌های موردعلاقه‌ی خود را -که در کتاب‌ها و فیلم‌های مختلف شنیده‌اید و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی به خاطر سپرد- با یکسری از کاراکترهای دیگر ترکیب کنید تا به این طریق بتوانید بهترین و قوی‌ترین پسوردهای ممکن را تولید کنید.
به عنوان مثال عبارت summertimeandthelivingiseasy بهتر از summer1 است.
 بهتر است اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای مختلف را در کنار جملات بکار ببرید تا رمزهای عبورتان پیچیده‌تر شوند. بدین طریق یک رمز خوب می‌تواند چیزی شبیه به این عبارت باشد: $summerT1meAndTheLivingIsEasy
آنچه گفته شد؛ یک روش بسیار خوب برای انتخاب پسوردهای امن و یکتا و پیچیده است.

۴- از کاراکتر فاصله استفاده کنید
هنگامی که می‌خواهید از جملات به عنوان رمز عبور بهره ببرید کاراکتر فاصله را فراموش نکنید. در صورتی که از کاراکتر فاصله استفاده کنید، بسیاری از ابزارهای تشخیص رمز عبور قادر به شناسایی پسورد شما نخواهند بود؛ زیرا همین کاراکتر به پیچیده‌تر شدن عبارات انتخاب‌شده کمک می‌کند.
الکس هید مدیر ارشد تحقیقات در SecurityScorecard اعلام کرده است که عبارتی مثل My favorite dinner is steak & potatoes می‌تواند یک رمز عبور بسیار امن باشد.
هید می‌گوید:
    این روش کارکرد بسیار خوبی دارد؛ زیرا عبارت انتخابی با کاراکترهای مختلفی ترکیب شده و همچنین به‌راحتی در ذهن می‌ماند.

۵- به رمز عبور ایمیل خود بی‌توجه نباشید
هنگامی که صحبت در مورد امنیت رمز عبور به میان می‌آید؛ معمولا مواردی از جمله رمز حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری و دیگر اطلاعات مهم و حساس به ذهن می‌رسند. اما رمز عبور ایمیل در این بین نادیده گرفته می‌شود. در حالی که دسترسی به ایمیل احتمالا باعث خواهد شد تا بسیاری از حساب‌های کاربری فرد نیز با خطر هک شدن مواجه شوند.
از آنجا که معمولا ایمیل یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای بازیابی رمز عبور سایر حساب‌های کاربری است؛ باید سعی کنید تا آنجا که امکان دارد یک رمز عبور امن و قوی برای آن تعیین کنید. به عبارتی می‌توان ایمیل را راه دسترسی به بسیاری از اطلاعات کاربر و نیز رمز عبور سایر حساب‌های کاربری وی دانست.
به گفته‌ی مایکل کایزر، مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های امنیت سایبری؛ استفاده از سیستم‌های تعیین هویت چندمرحله‌ای باعث می‌شود تا یک لایه‌ی محافظتی اضافه برای دسترسی به رمز عبور و ایمیل شما سد راه هکرها شود. هم‌اکنون سیستم تعیین هویت چندمرحله‌ای در بسیاری از سرویس‌های بزرگ ارائه‌دهنده‌ی خدمات ایمیل ارائه می‌شود.

۶- تغییر رمزعبور
اگر شما هم مثل بسیاری از افراد، از یک رمز عبور مشابه برای تمامی حساب‌های کاربری‌تان استفاده می‌کنید؛ در واقع شاه‌کلیدی برای هکر محیا کرده‌اید که در صورت دسترسی به آن، وی می‌تواند به همه‌ی حساب‌های شما دسترسی داشته باشد. متخصصان امنیتی پیشنهاد کرده‌اند که در هر ۶۰ تا ۹۰ روز، نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنید. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در این شرایط باید رمز عبور جدید خود را هم از نوع امن و پیچیده تعیین کنید. اگر رمز جدیدتان آسان‌تر از رمز عبور کنونی شما باشد، بهتر است در کل این کار را انجام ندهید.
جوی سیگرست، نایب‌رئیس وب‌سایت مدیریت پسورد محبوب و معروف LastPass می‌گوید که بر اساس نتایج یک نظرسنجی که به‌تازگی صورت گرفته، این شرکت دریافته است که ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان، از یک رمز عبور یکسان برای دسترسی به تمامی حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنند و این در حالی است که ۵۵ درصد از این ۶۱ درصد، حتی از ریسک این کار به‌خوبی آگاهی داشته‌اند.
سیگرست در ادامه می‌گوید:
    استفاده‌ی مجدد از رمزهای عبور در حساب‌های کاربری مختلف، باعث می‌شود تا هک شدن افراد با روشی بسیار آسان‌تر انجام شود و این در حالی است که حتی بسیاری از کاربران خبره در زمینه‌ی فناوری نیز همین کار را انجام می‌دهند و از پسوردی یکسان برای همه‌ی اکانت‌های خود بهره می‌برند.
توصیه نهایی اینکه تنبلی را کنار گذاشته و سعی کنید برای هرکدام از اکانت‌های خود یک رمز عبور مجزا و امن و قوی تعیین کنید و از یک رمز یکسان برای چند حساب کاربری استفاده نکنید.
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

نقش مستقیم پوتین در هک ایمیل حزب دموکرات
دانلود HTTP Debugger Pro v7.11 - نرم افزار نظارت ب...
 

نظرات

بدون نظر
عضو سایت هستید ؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 19 مارس 2024
شماره تماس اتاق سرور دات کام
اتاق سرور چیست؟  اتاق سرور یا مرکز داده اصلی ترین بخش یک شبکه ساخت یافته در سازمانها میباشد .نیاز به مدیریت متمرکز منابع، کاهش هزینه های نگهداری، مقابله موثر با تهدیدات امنیتی و حصول اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات بصورت 24 ساعته، طراحی یک دیتاسنتر یا اتاق سرور مناسب با ویژگیهای مورد نیاز را اجتناب ناپذیر نموده است. اتاق سرور خود را به ما بسپارید
شما می توانید با استفاده از لینک زیر فرم درخواست خدمات را پر و ارسال بفرمائید .

ثبت آنلاین درخواست و سفارش

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
گوگل پلاس آپارات اینستاگرام کانال اتاق سرور در تلگرام فیس بوک