خط ویژه تماس با اتاق سرور
«اتاق سرور دات کام» پایگاه تخصصی طراحی و اجرای شبکه و زیرساخت مرکز داده ها


سیستم های کنترل تردد و دسترسی

در این بخش با انواع سیستم های کنترل و مدیریت دسترسی در مرکز داده ها آشنا می شوید

سیستم کنترل تردد - Access Control

کنترل تردد چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ کنترل تردد یا سیستمهای کنترل دسترسی چیست؟ از آغاز پیدایش بشر، ما نیاز به محدود کردن دسترسی به خانه ها، مکان های تجاری، یا هرجایی که کاملا عمومی نیست و ورود به آن برای عموم آزاد نیست، شناختیم. ما می توانیم فکر کنیم که اولین سیستم کنترل تردد سنگی یا مانعی بود که در ورودی اقامتگاه انسان قرار داده شد مانند دیوار و درب ها. درها، دیوارها و دروازه ها و موانع دیگر برای جلوگیری از ورود آزاد در طی زمان بکار گرفته شدند. در جهان امروز ما از کنترل تردد به عنوان وسیله ای که به طور فعال ورود را تایید یا رد می کند، صحبت می کنیم؛ معمولا برای ساختارهای تجاری، صنعتی، دولتی و به خصوص مراکز مالی. سیستم های امروزی بسیار بیشتر از محدودیت دسترسی برای یک فضا عمل می کنند، ولی هنوز این کارکرد اصلی شان شناخته می شود. واژه شناسی مشابهی که ما در بحثمان از سیستم الکترونیکی کنترل تردد فیزیکی بکار می گیریم بیشتر در دنیای فناوری اطلاعات برای شرح سیستم هایی که برای محدودیت ویا کنترل تردد برای شبکه های کامپیوتری و نرم افزارها، بکار می رود. شاید مقداری گیج کننده باشد، در این مقاله ما به طور کامل از سیستم کنترل ترددی که کنترل تردد در فضاهای فیزیکی را انجام می دهد، صحبت می کنیم.
چرا ما به کنترل تردد و سیستم های کنترل تردد نیاز داریم؟
دلایل اجتماعی برای اینکه چرا ما کنترل تردد را به عنوان یک نیاز درمی یابیم، موضوعاتی هستند که در مقالات دیگر بوسیله اشخاصی که خیلی بیش از من به روانشناسی احاطه دارند بررسی شده است. نیاز برای بعضی از انواع کنترل تردد در هر ساختمانی به طور کلی پذیرفته شده است. دقت کنید که چنانچه ساختمانهایی با درهای قفل شده کمی در جامعه شهری وجود داشته باشد، مسئله ضرورت کنترل تردد نیاز به توجیه ندارد. دلایل مشهود برای کنترل کردن تردد – جلوگیری از دسترسی بدون اجازه افرادی که امکان دزدیدن با آسیب رساندن به دارایی و یا صدمه رساندن به افراد را دارند- دقیقاً آغازگر یک منطق عقلایی برای توجیه هزینه یک سیستم کنترل تردد می باشد. بهبود بازدهی کارکنان و محدودیت ایجاد مسئولیت برای آنها دلایل مهم دیگری هستند که به طور معمول ضرورت گسترش این سیستم ها را توجیه می کنند.
بهبود بازدهی
اگر مکان های تردد کارکنان به جاهایی که فقط برای انجام وظایفشان نیاز به تردد در آنها دارند محدود شوند، به افزایش بازدهی در سازمان کمک می شود. شما می توانید تصور کنید که اگر کارکنانی که برای قسمت فروش یا انبار کالا به کار گرفته شده اند، در قسمت های اداری یا حوزه حسابداری تردد کنند، ممکن است بازدهی در هر دو حوزه کاهش یابد. بوسیله افزایش کارایی با افزایش فاصله بین نقاط ورودی، حوزه های کاری، مکان های تفریح، و امکانات رفاهی، شما می توانید مقدار زمانی را که کارکنان واقعا به وظایف محول شده به آنها می پردازند افزایش دهید. سیستمی که تردد در مکان های معینی در طی زمان های معینی محدود می کند، می تواند کارایی را افزایش داده و اهداف موردنظر سازمان را محقق نماید.
محدود کردن مسئولیت
نیاز مسلم یک شرکت برای یافتن راههایی جهت کاهش در معرض مسئولیت قراردادن که احتمالا استفاده از مجموعه قوانین در تفسیری نامناسب(بدبینانه) در شرایط سیستم قانونی ما است؛ اگرچه نمایش صحیحی از جامعه ناامن امروز می باشد. اگر یک کارفرما در ارائه سیستم یا ابزارهایی که به طور کلی برای جلوگیری از آسیب و زیان پذیرفته شده اند، ناموفق باشد، این کارفرما خود و دارایی اش را در معرض آنچه قرار داده است که می تواند نتایج زیانباری برایش داشته باشد قرار می دهد، چنانچه احتمال واقعه ای ناخوشایند در دارایی و مکان کسب و کارش وجود داشته باشد.
نتیجه گیری
سیستم های کنترل تردد، از هر نوعی، همیشه در جامعه ما بکار گرفته شده اند. سیستم های امروزی معمولا شامل قفل های الکترونیکی، صفحه کلیدها، کارت خوان ها، یا تجهیزات بیومتریک است. اگرچه این سیستم ها کارایی خیلی بیشتری از اجازه ورود ندادن به افراد اشتباه دارند، اما هنوز این به عنوان اصلی ترین کارکردشان شناخته شده است. محافظت از افراد و دارایی دلیل اصلی گسترش سیستم کنترل تردد می باشد، اما افزایش بازدهی و محدودیت در معرض مسئولیت گذاشتن به صاحبان کسب و کار برای ارائه بازهی در سرمایه گذاری موردنیاز، کمک می کند.
شماره تماس اتاق سرور دات کام
اتاق سرور چیست؟  اتاق سرور یا مرکز داده اصلی ترین بخش یک شبکه ساخت یافته در سازمانها میباشد .نیاز به مدیریت متمرکز منابع، کاهش هزینه های نگهداری، مقابله موثر با تهدیدات امنیتی و حصول اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات بصورت 24 ساعته، طراحی یک دیتاسنتر یا اتاق سرور مناسب با ویژگیهای مورد نیاز را اجتناب ناپذیر نموده است. اتاق سرور خود را به ما بسپارید
شما می توانید با استفاده از لینک زیر فرم درخواست خدمات را پر و ارسال بفرمائید .

ثبت آنلاین درخواست و سفارش

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
گوگل پلاس آپارات اینستاگرام کانال اتاق سرور در تلگرام فیس بوک