خط ویژه تماس با اتاق سرور
«اتاق سرور دات کام» پایگاه تخصصی طراحی و اجرای شبکه و زیرساخت مرکز داده ها


کفپوش اپوکسی

رنگ کف پوش اپوکسی اتاق سرور یک هم‌بسپار است؛ که از دو مادهٔ شیمیایی مختلف تشکیل شده. این دو ماده را با نام رزین یا ترکیب، و سخت‌کننده یا فعال‌ساز می‌شناسند. رزین از تکپارها یا بسپارهایی با زنجیر کوتاه که در انتهایشان یک گروه اپوکساید قرار دارد تشکیل می‌شود. کاربردهای موادی که بر پایهٔ اپوکسی ساخته می‌شوند گسترده‌است و مهمترین آن در ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی میباشد و همچنین شامل کاربرد در ساخت موادی چون چسبها، کامپوزیتها (مانند موادی که از فایبر گلاس یا فیبر کربن استفاده می‌کنند) و تقویت‌کننده‌ها می‌شود (اگرچه پلی‌استر، وینیل‌استر و دیگر صمغهای ترموست هم برای پلاستیک تقویت‌شده با شیشه به کار می‌روند). ساختار شیمیایی اپوکسی‌ها این اجازه را می‌دهد که بسپارهای گوناگونی با خواص بسیار متفاوت تولید شود. به طور کلی اپوکسی‌ها را به خاطر چسبندگی، مقاومت شیمیایی و گرمایی، خواص خوب یا حتی عالی مکانیکی بسیار خوب آنها نسبت به اکثر رزینهای دیگر می‌شناسند. بسیاری از خواص اپوکسی‌ها را می‌توان تغییر داد، برای مثال اپوکسی‌های پرشده از نقره که رسانایی الکتریکی خوبی دارند یا اپوکسی پرشده از روی که مقاومت خوردگی خوبی دارد و یا مخلوط آن با ریز الیافهای کربن آنها را رسانا میکند نیز وجود دارد .

کفپوش ها امروزه در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از این نوع کفپوش ها اپوکسی بوده که بیشتر در شرکت ها و سالن های صنعتی برای مقاومت بالا و رفت و آمد بسیار به کار گرفته می شوند. کفپوش اپوکسی نه تنها مقاومت بالایی به کف ساختمان می دهد، بلکه با ساختار براق خود موجب زیبایی محیط نیز می شود، بنابراین در نگاه نخست چشمگیر است و افراد تصور می کنند روی سنگ مرمری قدم گذاشتند.

کفپوش اپوکسی فواید مختلفی داشته که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مقاومت بالا در برابر سایش ، موادهای شیمیایی و ضربات
- جلوگیری از مایعات مختلف به سطح زیرین
- حجم کم و وزن پایین که مانع از بلند شدن گرد و غبار می شود
- یکپارچگی کامل
- بتن را با افزایش وزن ۱ تنی مقاوم می سازد و ضخامت آن ۴ میلیمتری است
- عمر بالا و پاکسازی آسان

گذشته از فواید فوق کفپوش اپوکسی در مدل های مختلفی برای سالن های صنعتی به فروش می رسد که به شرح زیر است:
کفپوش اپوکسی زبر: این نوع کفپوش مقاومت بسیار بالایی داشته و ضخامت آن به ۴ میلیمتر می رسد.
کفپوش اپوکسی یکپارچه: این نوع کفپوش ها تنها ۳ میلیمتر ضخامت داشته که گذشته از مقاومت بالا مانع لغزش حرکتی افراد روی آن می شوند.
کفپوش اپوکسی بدون گردوغبار: در این نوع کفپوش با ضخامت ۱ میلیمتری مانع از بلند شدن گردو غبار خواهد شد.
کفپوش اپوکسی ضد اسید: این نوع کفپوش همانطور که از نامشان پیداست در برابر موادهای شیمیایی و خطرناک مقاوت بالایی دارند.
کفپوش اپوکسی اسپرت: این نوع کفپوش بیشتر در سالن های ورزشی به کار گرفته می شود زیرا انعطاف پذیری و نرمی بیشتری در مقایسه با دیگر کفپوش ها دارد.
کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک : این نوع کفپوش مانع از عبور جریان الکتریسیته بوده و به نوعی برق گرفتی را از افراد دور می سازند.
کفپوش اپوکسی آنتی داست : این نوع کفپوش به هیچ عنوان گرد و خاک و غبار را به خود جذب نمی کند .
 

با تمامی ویژگی هایی که کفپوش اپوکسی دارد می توان آن را یک مدل کفپوش بسیار کارآمد و قابل توجه دانست. زیر از یک سو زیبایی را به فضای داخلی سالن می بخشد و در سوی دیگر در برابر بسیاری از خطرات مقاوم است. از جمله این خطرات می توان به مواد شیمیایی، جریان الکتریسته، ضربات سنگین و برخی دیگر اشاره داشت.
با تمامی این تفاسیر بسیاری از شرکت ها می توانند آن را در کارخانه یا سالن صنعتی خود به کار گیرند زیرا راه اندازی آن در مدت زمان طولانی صورت نمی گیرد و به نوعی محافظ برای بتون ها در سالن های صنعتی محسوب می شود که کاربردی کارآمد و مفید دارد.
بسیاری از شرکت ها درباره کاربری کفپوش اپوکسی اطلاعات جامعی نداشته و از این رو ممکن است آن را برای استفاده در سالن صنعتی خود به کار نگیرند همین امر موجب می شود تا مشکلات بیشتری را به دنبال داشته و با ضررهایی در آینده رو به رو شوند.
شماره تماس اتاق سرور دات کام
اتاق سرور چیست؟  اتاق سرور یا مرکز داده اصلی ترین بخش یک شبکه ساخت یافته در سازمانها میباشد .نیاز به مدیریت متمرکز منابع، کاهش هزینه های نگهداری، مقابله موثر با تهدیدات امنیتی و حصول اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات بصورت 24 ساعته، طراحی یک دیتاسنتر یا اتاق سرور مناسب با ویژگیهای مورد نیاز را اجتناب ناپذیر نموده است. اتاق سرور خود را به ما بسپارید
شما می توانید با استفاده از لینک زیر فرم درخواست خدمات را پر و ارسال بفرمائید .

ثبت آنلاین درخواست و سفارش

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
گوگل پلاس آپارات اینستاگرام کانال اتاق سرور در تلگرام فیس بوک